
Radioservis vydal při této příležitosti záznam Fibichovy Bouře z roku 1950, kterou po boku Blachuta, excelujícího v roli Fernanda, pod taktovkou Jaroslava Vogela nazpívali Zdeněk Otava, Ludmila Červinková, Maria Tauberová a Vladimír Jedenáctík. Jedinečné CD odpudivého vzhledu vřele doporučuji, a to nejen proto, že zachycuje Blachuta ve vrcholné formě, ale také z toho důvodu, že se jedná – pokud je mi známo – o vůbec první CD nahrávku této Fibichovy opomíjené, ale skvělé opery. V…
Velké téma prostopášníka, které bývá zpracováváno mnoha provokativními, nápaditými a progresivními způsoby, bylo režijně uchopeno bohužel příliš popisně, lacině a bezduše. Revoluční myšlenky o bojích sociálních vrstev a tenzích mezi šlechtou a prostým lidem, jakož i emancipační sklony hlavních představitelek, které zmiňuje jako hlavní režijní záměr Berger-Gorski, nebyly prakticky na jevišti uskutečněny. Některá jeho vyjádření o hlavní postavě Giovanniho si dokonce odporují. Přesto,…
První, co na výstavě návštěvníka upoutá, je její působivá instalace v jediné místnosti menších rozměrů. Zhruba třicet kreseb formátu A4 je umístěno do dvou řad, vytvářejících horizontální linku podél celé stěny. Ve vrchní linii visí díla Kapounové v horizontální poloze, ve spodní řadě pak kresby Veselého v poloze vertikální. Kapounové kresby perem a tuší, v drtivé většině s centrální dispozicí, vynikají jemností a rozměrem samotné kresby jsou blízké miniatuře.…
Texty jsou rozděleny do tří částí. První se zabývá MÝTY, neboli předkládá několik příběhů vyznačujících se víceméně archetypálními znaky. Potřeba takové příběhy předávat a vytvářet nové je imanentní jakékoliv kulturní společnosti, tedy i té současné. Jistě ne náhodou pak výsledek transformace tradiční narativity do vizuálních forem soudobé komunikace osciluje na hranici komičnosti a bezradnosti. Druhá část nazvaná INTIMITA se zaměřuje mimo jiné na znakovost lidského těla jako…
Partneři
MUSICOLOGICA
internetový časopis
Ústavu hudební vědy
Filozofické fakulty
Masarykovy univerzity
ISSN 1805-370X
Partneři